Siirry pääsisältöön

Maaliskuu 2019

Tänään alkoi mammaloma! Kävin Hong Kongista ostaa uuden ihanan maton. Orvokkeja bongattu Tokmannilla. 


Tänään alkoi minun mammaloma! Palkitsin itseni kukka-asetelmalla, kävin hakemassa kanta kukkakaupasta. Yksi etappi takana. <3 Alku talvella luulin, että en selviä näin pitkälle, minä pääsin. Olen tosi iloinen. Tähän saakka kaikki mennyt hyvin ja ennen kaikkea olen selvinnyt jo aika varmoille viikoille. 

Kuvan otin tänään aamulla, kun kävin MKS sairaalassa tarkastuksessa ja sain toiset kortisoonipikit kypsyttämään vauvan keuhkoja. Eilen kävin Helsingin Naistenklinikalla tarkastuksissa vauvalla ja minulla kaikki hyvin. Pari kertaa joudun käymään vielä Helsingissä tarkastuksissa ja verikokeissa, ennen H-hetkeä. Eilen saatiin virallinen sektio päivä, jännittää. Loppu pelissä ei mene enää kauan, kun pääsen näkemään mieheni kanssa ensimmäisen kerran meidän pienen rakkaus pakkauksen. <3<3<3 Nytkin meinaa tulla kyynel silmään. Olen ollut tässä raskaudessa enemmän herkempi, ehkä koko tämä vauvan odotus, pelko raskauden keskeytyksestä, vauvan huoli ja vauvan sydänsairaus on tehnyt sen. Ei ole ollut henkisesti mikään helpoin raskaus, tähän saakka kaikista pahin. Ihmeeen hyvin olen pärjännyt koko odotuksen, tilanne olisi voinut olla toisenlainen. Onneksi olen tälläinen avoin ihminen, ja pystyn purkamaan pahaa oloani ja erilaisia pelkoja ihmsille ja ja sairaanhoitajalle, missä olen käynyt koko raskauden ajan juttelemassa. Minun ei ole tarvinnut olla yksin, minulle on Neuvolasta tarjottu erilaisia palveluita ja kotiapuja meidän perheelle. Meistä on välitetty ja pidetty huolta. <3
Ennen kaikkea minkä olen kokenut tärkeänä tukena, olen saanut MKS sairalaassa, uudessa lastensairalaassa ja Helsingin Naistenklinikalla ammattitaitoista ja hyvää hoitoa. Minua on tutkittu useammin, se on helpottanut ennen kaikkea tätä raskautta. Nytkin voin mennä milloin tahansa Mikkelin MKS tarkkailuun, jos olotila muuttuu tai vauva lopettaa liikkumisen. Saan heti apua, jos tilanne vaatii. Suomessa on erittäin laadukasta sairaala palvelua, olen kaikesta kiitollinen. 

Joka tapauksessa nautin mammaloman alkamista.:) Nyt loppu raskauden lepäilen, vietän rauhallisia kotipäiviä, nautin isoista lapsista, laitan vauvalle pesää ja teen pieniä koti askareita tuntemuksien mukaan. 

Kävin alku viikosta Hong Kongissa ostaa aivan ihanan pyöreän kukkamaton, mustalla pohjalla. Siellä Hong Kongissa oli paljon kauniita mattoja, ja halvalla. En ole vielä laittanut mattoa paikoilleen, laitan vauvan huoneen remontin jälkeen eteisen lattialle( ei viiti uutta mattoa vielä sotkea remontti jutuilla). Mieheni sai eilen maalattua vauvan huoneen seinät, joku päivä laitellaan tapettia. 

Alku viikosta bongasin Tokmannilta kevään ensimmäiset orvokit. Olin niin myyty, ostin 4 orvokin taimea. Rakastan orvokkeja, niitä ei voi vastustaa. Meinaan laittaa ne huomenna ulos ruukkuun, kovalla pakkasella ne voi nostaa eteisen lattialle turvaan. Tämä viherpeukalo antaa orvokeille rakkautta. <3




Ihanaa päivää! <3


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Lokakuu 2021

  Makramee seinävaate linnut Löysin aivan ihanan makramee seinävaatteen, aiheena linnut. Ostin tämän tutultani. Itse en osaa tälläistä tehdä. Laitoin makramee seivävaatteen makuuhuoneen seinälle koristamaan. Minusta makramee työt ovat kauniita. Ihanaa viikkoa sinulle!

Marraskuu 2021

  Viime viikolla surua ja iloa. Tänään tuli viikko rakkaan Hartti pojan pois menosta. Nytkin valuu kyyneleet silmistä, kun kirjoitan karvaisesta kaverista postausta. Hartti oli meidän rakas perheenjäsen, ja ennen kaikkea minun isoin tuki ja ystävä arjen keskellä. Minä kaipaan Harttia paljon, mutta sydämeen olen kätkennyt kalleimmat muistot. Minä voin Hartti sinua katsella kuvista ja tuhkasi muistuttaa, että olet mamin lähellä. Olit hyvä koira ja enemmänkin meidän perheelle. En olisi uskonnut, että samalla viikolla itketään ja voidaan tosi huonosti ja loppu viikosta on iloisia muutoksia perheessä. Meille tuli yllätys ehdotus, perjantaina tarjottiin sijoitus koiranpentua. Olimme ekana aika kielteisiä, ei vielä, halutaan olla rauhassa Hartin surun kanssa, mutta asia jäi hautumaan mieleen. Otettiin yhteyttä kasvattajaan, ja tarkennettiin mitä sijoitus koiran ehdot meiltä vaatii. Hartti oli sijoituskoira Tanskasta.  Elettiin lauantain aamupäivää ja saatiin sähköpostia kasvattajalta, ja sijo

Lokakuu 2017

Ihastelin Jotex verhoja!  Kävin äsken ihastelemassa pitkästä aikaan Jotex verho valikoimaa. Olipa upeita verhoja. En voinut vastustaa näitä verhoja, tilasin pitkäverhot. :) Olisi ollut kaikkea ihanaa sisustus juttua, maltillisesti hankitaan tavaraa ja sisustus juttuja. ;)  Nyt odotan innokkaasti tulevaa posti lähetystä, ja uusia verhoja. Sitä ennen pestävä ikkunat puhtaaksi.  Ihanaa viikonloppua!